Felanmälan
Om det uppstår skada eller fel i din lägenhet eller i gemensamma utrymmen ska du genast meddela detta till föreningens tekniska förvaltare Egeryds. Vid akuta fel ska du alltid kontakta Egeryds via telefon och annars ombeds du använda e-postadress. I vissa fall, som framgår av denna sida, ska du istället kontakta tillverkaren/leverantören av produkten/tjänsten.
Brand, pågåede brott eller akut olycksfall
SOS Alarm - 112
Vid incidenter i fastigheten vänligen även informera styrelsen.
Egeryds
Det är till Egeryds, föreningens tekniska- & ekonomiska förvaltare, du anmäler fel som inte rör nedan områden.
Observera att Egeryds tar ut avgift på din bekostnad vid arbete som egentligen är ditt ansvar som bostadsrättsinnehavare.
info@egeryds.se
019-18 18 18 (kontorstid)
019-26 40 50 (akuta fel efter kontorstid, fastighetsjour)
Anmäl fel via Egeryds webbsida »
Hiss (Kone)
Anmälan av fel på hissar i föreningen görs direkt till Kone. Alla hissar är utrustade med nödtelefon som går direkt till Kone och är uppkopplade 24/7 till Kone för analys.
0771-50 00 00 (knappval 1, öppet dygnet runt)
felanmalan@kone.com (vid fall som inte är brådskande)
Bredband, TV & telefoni (Telia)
Felanmälan eller hjälp kring bredband, TV och telefoni sker direkt via Telia.
90 200
telia.se
Vitvaror (Siemens)
Felanmälan av vitvaror görs direkt till Siemens.
0771-11 22 77
siemens-home.se
Vitvaror (Franke)
Felanmälan av vitvaror görs direkt till Franke.
0912 - 405 00
franke.com/se
Parkeringshuset
Felanmälan av hiss i p-huset görs direkt till Nerikes Elevator AB (skylt finns på hissen).
070-602 07 01
nerikeselevator@telia.com
Vid problem med fastigheten kontakta info@egeryds.se, inklusive om garageport inte skulle fungera.
Vid felparkering kontakta Aimo park, telefonnummer står vid porten.
Vid övriga problem, inklusive Parakey/digitala nycklar eller synpunkter, tas med styrelsen. (Parakey ska aldrig kontaktas!)
Förslag
Medlemmar är välkomna med frågor och förslag till styrelsen.