Hiss
Hiss i varje entré
I föreningen finns sammanlagt sex stycken hissar, en i varje entré. Hissarna är tillverkade av Kone vilket föreningen även har serviceavtal med. Ordinarie tider ska servicetekniker vara på plats inom fyra timmar och vid person fast inom en timme. Vid akut fara för liv ring alltid 112! Alla hissar är uppkopplade dygnet runt till Kone för analys och automatisk anmälan vid upptäckt av fel.
Kod till källaren
För att kunna åka ner till källaren (-1) behöver boende dygnet runt ange en kod vilket är olika för varje entré och finns i appen under Åtkomst. För att kunna åka upp från källaren krävs ingen kod. Via föreningens app slipper boende att ange hisskoden.
Gör så här:
- Håll in knappen -1 till dess att det står "C1" i displayen.
- Tryck sedan in hisskoden genom att trycka på siffrorna för våningsnumren.
- Avsluta med att trycka på knappen -1 två gånger.
Status i appen
Samtliga hissaras status visas i realtid i föreningens app. På så vis kan medlemmar se om hissen är ur funktion, om den är felanmäld och om servicetekniker från Kone är på väg eller om de redan är på plats. Framöver kommer medlemmar, om man vill, även kunna få automatiskt notis (likt nyheter) vid problem med hissen istället för att manuellt behöva titta i appen.
Felanmälan
Vid fel på hissar anmäls det direkt till Kone, se sidan "Felanmälan".
Åk hiss med appen
Medlemmar kan även med appen åka hiss helt digitalt utan att behöva klicka på någon hissknapp. Med en knapptryckning kommer hissen till din lägenhets våningsplan, entréplan eller källarplan utan att behöva ange hisskod.